فناوری جدید جوشکاری و روندهای آینده آن در سال 2023

[vc_row columns=”1″][vc_column][vc_column_text]از آنجایی که فناوری با سرعت بی‌سابقه‌ای پیشرفت می‌کند، صنایع در سراسر جهان شاهد تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد خود هستند. صنعت جوشکاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و روندهای جدید و هیجان انگیزی در حال ظهور است تا نحوه اتصال فلزات و مواد دیگر را متحول کند. از پیشرفت‌های اتوماسیون و روباتیک گرفته تا استفاده روزافزون از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، آینده جوشکاری نوید روزآمد و بسیار کارآمد را می‌دهد. با این تغییرات، جوشکاران و تکنسین‌ها به مجموعه‌ای از ابزارها و تکنیک‌های قدرتمند مجهز می‌شوند که آنها را قادر می‌سازد هوشمندتر، سریع‌تر و با دقت بیشتری نسبت به قبل کار کنند.[/vc_column_text][us_separator][us_image image=”15306″][us_separator][vc_column_text]روندهای جوشکاری که باید در سال 2023 و پس از آن مراقب باشید

پیشرفت تکنولوژی تغییرات قابل توجهی را در فرآیندهای اتصال فلز به همراه داشت. در نتیجه، روندهای آینده فناوری جوش به آرامی از فلزات سنتی، تکنیک ها و جوشکاری دستی به جوشکاری قوس الکتریکی پیشرفته، جوشکاری خودکار و جدیدترین فلزات و آلیاژها در حال حرکت است. علاوه بر این، آموزش جوشکاری و ایمنی جوش نیز برای ارتقای محیط جوشکاری ایمن و تجربه عملی واقعی به سطح بعدی آورده شده است.

با توجه به فرآیندهای جوشکاری قوس الکتریکی پیشرفته، ما شاهد افزایش استفاده از جوشکاری اصطکاکی، جوشکاری با پرتو لیزر، جوشکاری هیبریدی، جوشکاری قوس مغناطیسی، جوشکاری انفجاری، جوشکاری اولتراسونیک و جوشکاری پرتو الکترونی هستیم. علاوه بر این، آموزش جوشکار بیشتر بر روی واقعیت افزوده یا مجازی و تجربه مناسب متمرکز است، در حالی که کاهش انتشار باعث افزایش ایمنی می شود. مهمتر از همه، بسیاری از شرکت ها با استفاده از ربات های جوشکاری رباتیک و همکاری با کمبود جوشکار ماهر مواجه هستند.

فرآیندهای جوشکاری پیشرفته

جوشکاری MIG، TIG و Stick هنوز یکی از موارد مورد علاقه در بسیاری از صنایع هستند، اما ما در حال حاضر شاهد افزایش استفاده از فلزات پیشرفته هستیم.

فلزات پیشرفته مانند آلیاژهای بین فلزی آلومینیوم تیتانیوم، آلیاژهای بین فلزی آلومینیوم آلومینیوم نیکل، آلیاژهای بین فلزی آلومینیوم آلومینیوم، آلیاژهای تقویت شده با پراکندگی اکسید (ods)، کامپوزیت های زمینه فلزی (mmcs)، سوپرآلیاژهای مبتنی بر نیکل، آلیاژهای آلیاژی از جمله آلیاژهای Al-Li، ، فولاد ضد زنگ فوق مارتنزیتی، عملکرد و فرآیندهای جوشکاری قوسی پیشرفته را می طلبد.

صنعت هوافضا جایی است که این آلیاژها عمدتاً مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه جوشکاری به اندازه سایر بخش ها در این صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما طی ده سال گذشته به دلیل پیشرفت در روش های جوشکاری، استفاده از آن افزایش یافته است. هنگام جوشکاری مواد پیشرفته، جوشکاران باید با گرمای ورودی دقیق، پاشش کمتر، کنترل بهتر قوس و کیفیت جوش مقابله کنند.

فرآیندهای جوشکاری پیشرفته مانند جوشکاری مغناطیسی، اولتراسونیک، انفجاری، اصطکاکی، هیبریدی یا جوشکاری لیزری برای مقابله با مسائل و ارائه بهترین نتایج به کار گرفته می شود.

فرآیند جوشکاری با قوس مغناطیسی

به جوش قوس مغناطیسی، جوش لب به لب با نیروی مغناطیسی (MIAB Welding) نیز گفته می شود.
جوشکاری قوس مغناطیسی یک روش جوشکاری بسیار موثر است که از یک میدان مغناطیسی قدرتمند تولید شده توسط یک سیم پیچ مغناطیسی در نزدیکی منطقه جوش برای کنترل و هدایت قوس جوش استفاده می کند. میدان، قوس را در مسیری از پیش تعیین شده منحرف می کند و هدایت می کند. گرمای تولید شده توسط قوس سیم پرکننده اضافی و فلز پایه را ذوب می کند و یک جوش قوی ایجاد می کند.
این روش هنگام جوشکاری صفحات ضخیم و کار در فضاهای باریک سودمند است. میدان مغناطیسی قوس را تثبیت می کند و از انحراف آن جلوگیری می کند که منجر به جوش های دقیق و دقیق می شود. علاوه بر این، این تکنیک جوشکاری همه کاره می تواند به طیف وسیعی از مواد بپیوندد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

پیمایش به بالا